Nieuwsbrief december 2020

Jolanda van Eckcamping1 Comment

Nieuwsbrief december 2020          www. boerderijcampingdemmerik.nl

Het einde van het jaar is voor velen het moment om  terug te kijken naar wat er in het afgelopen jaar is gebeurd. Het zal u niet verbazen dat ook voor ons dit terugkijken wat de camping betreft in het teken van Corona staat. We waren al een eind op weg met alles in orde maken voor de start van het seizoen toen Corona kwam. Daardoor waren we genoodzaakt om de camping nog een poosje dicht te houden.   Door de kleinschaligheid van de camping en gezien het feit dat de toiletten en douches beschikken over aparte buitendeuren was het  voor de gasten goed mogelijk om afstand te houden van elkaar en  mochten we anderhalve maand later  toch open. Eerst nog met de halve bezetting maar gelukkig konden we vanaf half juni weer naar de normale bezetting toe. Vol bewondering hebben we gezien dat bijna al onze gasten zich zonder problemen aan de maatregelen hielden. Want zeg nu zelf het is toch echt niet leuk om na iedere keer dat je de kranen of deurkrukken hebt aangeraakt deze te moeten schoonmaken en het is jammer dat je maar zeer beperkt bezoek mag ontvangen als je lekker voor je caravan zit. De bereidwilligheid om dit te doen en zeker ook vol te houden was groot. Was het in begin allemaal even wat onwennig,  gaande weg merkten we dat zowel wij als de gasten ontspannen aanwezig konden zijn.  We zagen dat het wachten bij de afwasplaats meestal wel opgevuld werd met een gezellig praatje wat prima mogelijk is op afstand!  Nogmaals dank aan alle gasten voor een ieders begrip en medewerking hiervoor! Het ziet er nog niet naar uit dat het  volgend seizoen al weer “normaal” zal zijn. Welke maatregelen er dan nog nodig zijn weten we op dit moment niet. We wachten het maar rustig af……

Gelukkig kon op de boerderij nagenoeg alles gewoon door gaan. We ondervonden nu even het voordeel van thuiswerken! ? In de media werd er regelmatig gesproken over de boerenacties en de plannen en regels van de overheid. Jammer genoeg niet altijd positief. We doen ons best om hier persoonlijk zo goed mogelijk mee om te gaan en ons werkplezier er niet al teveel door te laten beïnvloeden.  We denken dat dat tot nu toe nog steeds lukt. Afgelopen zomer  is het erf achter de stal aangepast waardoor de mogelijkheid om het voer op te slaan is verbeterd. Daarvoor moesten er wel 300 heipalen de grond in. ( oeps, sorry voor de overlast)

Vooruitkijken doen we ook in dit schrijven. Naast het gewone (vervangings)onderhoud  hebben we geen  grote plannen voor de camping en de boerderij. Wel zijn er plannen op een ander vlak. We zijn nl. voornemens een (zorg)woning in de boomgaard te plaatsen voor de moeder van Gijs. We zitten nu in de fase van contact hebben met de gemeente over de vergunning hiervan en hopen dat het plaatsen van de woning in het voorjaar/zomer gerealiseerd kan worden.

We zeggen het ieder jaar en daardoor lijkt het misschien een gewoonte maar niets is minder waar. We zijn ieder jaar heel blij met de hulp die we van verschillende, inmiddels bijna allemaal bekende, mensen krijgen. We noemen ze ook dit jaar weer …. Iedere zaterdag ziet u Jelle op de boerderij/camping werken. Soms ook nog wel eens ’s avonds uit zijn werk als de grasoogst naar binnen moet. Jan en Yvonne waren er ook weer. Inmiddels al voor het 11e jaar! Ook het komende seizoen hopen zij weer twee maanden te komen. Dit jaar was Corianne (dochter van Corrie en zus van Nicolien)ook weer van de partij. Corrie kon vanwege een ooroperatie niet werken en Corianne heeft voor haar ingevallen. Thomas en Niels zag u weer met de grasmaaier rond rijden. En doordat Thomas dit jaar wel een hele lange vakantie had heeft hij ons veel kunnen helpen op zowel de boerderij als de camping. Voor het eerst zag u in het voorjaar Willem en Ingrid Nahuys. Zij hebben ons o.a ook geholpen met schoonmaken en het ontvangen van gasten. Komend voorjaar hopen zij dit opnieuw te doen.

Het voorjaar van de camping gaat komend seizoen iets later van start. We hebben nl. besloten de camping niet  op 1 april te openen maar twee weken later en wel op vrijdag 16 april 2021. Reserveren kan op dit moment al weer. Dit kan via de telefoon, via de mail maar natuurlijk ook online via ons reserveringssysteem op onze website. Op dit moment is er nog een onduidelijkheid over het tarief van de toeristenbelasting. De gemeente heeft het voornemen dit te verhogen naar €1,50 p.p.p.n (het is op dit moment 0,92 cent) Samen met een andere collega campinghouder hebben we hier bezwaar tegen gemaakt. Mocht de gemeente dit plan toch doorzetten dan heeft dit helaas als consequentie dat alle prijzen wat verhoogd gaan worden.

Tot slot nog kort wat over de kinderen.

Door de corona had Thomas wel een hele rare afsluiting van zijn middelbare school. Gelukkig stond hij er met zijn schoolexamens goed voor en kon de vlag uit omdat hij geslaagd was! Een lange zomervakantie volgde waar hij van genoten heeft! En wij ook want hij heeft veel werk op de boerderij en de camping verzet en tussendoor nog wat vakantiewerk in de bouw. In de zomer slaagde hij ook voor zijn trekker rijbewijs. Inmiddels is hij gestart met de opleiding Monteur mobiele werktuigen in Harderwijk. Vanwege de corona heeft hij nu twee dagen online les en twee dagen gewoon school waarbij hij dan ook twee nachten intern op school verblijft.

Anouk zit inmiddels in de derde klas van het VMBO GT. Heeft het wel heel gezellig met haar klasgenoten en vergeet soms wel eens waarom ze daar op school zit! ? En dan moet ze ook thuis nog haar boeken open doen terwijl ze haar tijd liever aan andere dingen besteed waaronder haar paard Troy.

En dan Niels. Inmiddels zit hij in groep 8 en dat betekent dus zijn laatste jaar op de basisschool. Inmiddels heeft hij ook besloten om naar dezelfde school te gaan als zijn broer en zus dus die “hobbel” is genomen. Hij is blij dat hij nog lekker twee keer in de week mag voetbal trainen. Want dat doet hij enorm graag.

We zijn dankbaar dat het goed mag gaan met de kinderen en met ons. Alle vijf zijn we tot nu toe gezond. Wat willen we nog meer!

We hopen dat het u ook goed mag gaan en willen u dan ook via deze weg hele Goede Kerstdagen maar bovenal een gezond en voorspoedig 2021 toewensen.

Hartelijke groet van Gijs en Jolanda, Thomas, Anouk en Niels van Eck

Jolanda van EckNieuwsbrief december 2020

One Comment on ““Nieuwsbrief december 2020”

1. Lieve Vancraeynest

beste Jolanda,
    Wij hebben bij jullie verbleven met een camper op 16 en 17 juni 2020. Ondertussen is corona nog steeds in ons/ jullie land. Wat duurt het lang hé. wie had dat gedacht toen we bij jullie waren een half jaar geleden. Deze kerstvakantie maak ik gebruik om ons reisverslag te schrijven en daarbij hoort ook een beoordeling van jullie boerderij camping. Het lijkt alsof het gisteren was. Wij hebben dan ook heel erg genoten bij jullie. Een heerlijk rustige plek. perfect sanitair, volledig corona proof. Jullie info huisje en de mondelinge info die we van jou kregen. Daardoor hebben wij prachtige fietstoers gemaakt. Ook hebben wij in het winkeltje in jullie straat confituur en kaas gekocht waar wij nog lang van hebben genoten. Vooral de fenegriek kaas, dat kenden wij niet, vinden we hier ook terug in de kaaswinkel. Wij wonen dicht bij Hulst dus daar is het zeker gekend. Nogmaals hartelijk dank voor de heerlijke vakantie. We hebben jullie adres ook al doorgegeven aan familie die ook regelmatig met een camper naar Nederland trekken. Het reisverslag maak ik voor een tijdschrift Wegwijzer. Dat is volledig gebaseerd op ervaringen van mensen. Jullie score geef ik een 5/5. Terecht! ‘k Heb ook jouw verhaal gelezen en ik hoop dat jullie het verder goed en gezond maken voor 2021. Lieve & Marc